کاخ پرنده یک شاهزاده سعودی


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

 

    کاخ پرنده یک شاهزاده سعودی

 



یک شاهزاده میلیاردرسعودی گرانترین  هواپیمای شخصی یا کاخ پرنده جهان را خریداری کرده است.
 شاهزاده «ولید بن طلال»، نخستین خریدار نسخه لوکس ایرباس A380 دو طبقه‌ است. او برای این هواپیما مبلغی بیش از 500 میلیون دلار پرداخته است. 



به علاوه این شاهزاده بعد از خرید این هواپیما، اتاق‌های خواب خصوصی، اتاق‌های پذیرایی ، کنفرانس و نمایش فیلم و حتی جکوزی را اضافه  کرده است.



شاهزاده بن طلال چهارمین شخص ثروتمند دنیاست. پیش‌تر هم او
 تنها دارنده یک بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ خصوصی بود.

                هواپیمای قبلی ولید بن طلال



هنگامی که هواپیمای ایرباس A380 اولین پرواز تجاری خود را در سال ۲۰۰۷ انجام داد مشخص بود که این هواپیما خیلی زود مورد توجه اشراف و مالتی میلیونرها قرار خواهد گرفت.
  فرد متمولی که یکی از این ایرباس ها را برای استفاده شخص‌اش سفارش داده و خریداری کرده است ، شاهزاده سعودی ولید بن طلال است.



این پرنس عربستانی از شرکت انگلیسی دیزاین کیو خواسته تا  تغییرات زیر را در طراحی داخلی این پرنده 500 میلیون دلاری اعمال کند:
-ایجاد سه طبقه مجزا با آخرین امکانات و تجهیزات قابل تصور


- یک بالابر که تا روی باند فرودگاه پایین می‌آید و فرش قرمزی را با چراغهای نورانی در دوطرف باند برای خوشامد گویی به میهمانان این قصر پرنده می‌گستراند

- یک تالار موسیقی مجلل برای اجرای خوانندگان مشهور دعوت شده
- یک پارکینگ برای اتومبیل شاهزاده
- یک سونا از مرغوب ترین سنگ مرمر ترکیه ای
- ۲۰ صندلی-تختخواب درجه یک برای میهمانان ویژه

 


- کفی شیشه ای موسوم به فرش جادویی که امکان تماشای منظره هایی که هواپیما درحال پرواز برفراز آنهاست را میسر می‌کند
- تجهیز تمام سوییت های این کاخ پرنده با سجاده های مجازی که همواره جهت قبله را نشان می‌دهند


- تجهیز با آخرین و تازه ترین وسایل و تکنولوژی های روز (برای نمونه یک یک میز غول پیکر مالتی مدیای لمسی و یک اتاق کنفرانس با امکان برقراری ویدیوکنفرانس )



 ● چهارمین ثروتمند جهان

شاهزاده ولیدبن طلال برادرزاده ملک فهد است که مجله آمریکایی فوربس در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵)، دارایی او را ۲۳ میلیارد دلار تخمین زده و عنوان چهارمین ثروتمند جهان و اولین در آسیا را از آن خود کرده است.

این ثروتمند ۴۶ ساله در جهان با نام شاهزاده ولید شهرت دارد و ثروت خود را از طریق خرید و فروش سهام و املاک به دست آورده است. او که تحصیلات آکادمیک را در کالج منلو و دانشگاه سیراکیوز امریکا به اتمام رسانده، اولین بار فعالیت اقتصادی اش را به عنوان سرمایه گذار در دهه ۹۰ میلادی آغاز کرده است.

 

        تلویزیون روتانا

وی چند شرکت مهم جهانی از جمله شرکت رسانه های تایم وارنر و چند شبکه تلویزیونی روتانا را تاسیس کرد.  سهامدار بزرگ شرکت خودروسازی فورد سومین خودروسازی بزرگ دنیا و صاحب هتل های ساووی (Savoy) لندن و موناکو مونته کارلو گراند هر ساله ۵۰ میلیون دلار را جهت آشنایی هرچه بیشتر غربی ها با فرهنگ عربی صرف می کند. 

 

 

شاهزاده ولیدبن طلال که در عربستان سکونت دارد در وسط شهر ریاض، خانه ای ۳۱۷ اتاقه دارد که قیمت آن ۱۳۰ میلیون دلار است. این خانه باشکوه و رویایی ۸ آسانسور و ۵۰۰ دستگاه تلویزیون ۵۰ اینچ دارد.

 

کمی پایین تر از منزل او مسجدی ۱۳ طبقه قرار دارد که با حمایت مالی او ساخته شده و عنوان مجلل ترین مسجد دنیا را از آن خود کرده است. ولیدبن طلال نام این مسجد مدرن را به یاد عمویش ملک فهد و با لقب او به نام مسجد خادم الحرمین الشریفین گذاشته است.



● عروسی در روز عاشقان

ولیدبن طلال متاهل و دارای دو فرزند، یکی دختر و دیگری پسر است. یک هفته پیش از برگزاری مراسم عروسی ریم دختر بزرگ وی در روز عاشقان یا همان ولنتاین غربی ها که در فرهنگ عربی به «عیدالحب» مشهور است، پدر عروس خانم مراسمی را در هتل ژرژسانک پاریس برگزار کرد تا از آن دسته از دوستان اروپایی وی که نمی توانستند برای ضیافت اصلی در عربستان حاضر شوند، پذیرایی کند.

 

مراسم اصلی عروسی به مدت ۷ شبانه روز و با حضور خوانندگان سرشناس جهان عرب از جمله نانسی عجرم، نجوی کرم و مروان الخوری در مجلل ترین هتل شهر ریاض برپا شد. خاطره این مراسم افسانه ای برای همیشه در اذهان مهمانان باقی خواهد ماند.





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در شنبه 12 فروردين 1391برچسب:,ساعت 1:2 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت